5 błędów, których trzeba unikać podczas tworzenia dla aplikacji iPhone

Obecnie iPhone jest najbardziej wyrafinowaną platformą mobilną, która wyróżnia się wydajnością i mnóstwem funkcji, zapewniających wspaniale UX. Dlatego wielu firm, zajmujących się tworzeniem aplikacji, próbują rozpocząć z telefonów iPhone, a nie jakąkolwiek innej platformy lub urządzenia.

Ale warto pamiętać, że ta platform jest bezlitosna, gdy aplikacja nie posiada łatwego w obsłudze i zoptymalizowanego pod kątem użytkownika interfejsu. Dlatego istanieje mnóstwo aplikacji iPhone, które nie zarabiają ani grosza, pomimo reprezentowania firmy. Aby tego uniknąć programiści aplikacji na iPhone powinni zadbać o usunięcie poniższych błędów.


Bałagan w designie

Nie trzeba być ekspertem, aby zrozumieć, użytkownicy urządzeń mobilnych najczęściej starają się chwytać rzeczy, których potrzebują tylko w skrócie, starając się szybko znaleźć rzeczy, których szukają. Dlatego bałagan w designie jest zawsze najważniejszym powodem, prze który użytkownicy zamykają aplikację. Oto kluczowe wskazówki,które pomogą Ci podczas tworzenie designu aplikacji:

  • Dodaj wiecej odstępów, aby pomóc użytkownikowi skupić uwagę na informacji.
  • Nie próbuj robić wiele rzeczy na jednym ekranie aplikacji.
  • Zastanów się nad każdym osobnym ekranem, aby dodać jeden element.
  • Wykorzystaj stopniowe przewijanie, aby ujawnić więcej informacji.
  • Zadbaj o to aby wszystkie widoczne obszary i przyciski były wyraźne i łatwe w dotyku.

Elementy dotykowych nie jest łatwe do interakcji

Jest to najczęściej popełniany typ błędów. Co zaskakujące, wiele udanych aplikacji dla iPhone posiada ten problem. Elementy dotykowe (przyciski CTA, menu nawigacyjne, klikalne linki itd) są ukierowane na interakcje i służą najistotniejszym celem angażowania użytkowników. Ale jeśli nie są dostępne do łatwego dotknięcia palcem, mogą stać się powodem, prze który aplikacja nie osiągnie sukcesu.

  • Jeśli użytkownik ma grube palce, zbyt male odstępy między elementami dotykowymi mogą utrudnić korzystanie z tych elementów.
  • Małe obiekty dotykowe również utrudniają interakcję z aplikacją.
  • Jako skuteczną wskazówkę polecamy, aby zmierzyć element dotykowy, jak na obszar, na którym znajduje się palca osoby. Tak więc, podczas optymalizacji celów dotykowych, należy pamiętać, że oni muszą być łatwe i interaktywne.

Zmuszanie użytkowników do rejestracji

Istnieje wiele aplikacji, które wciąż uważają, że użytkownicy są gotowi podjąć wszystkie trudności, aby zarejestrować się. Ale większość użytkowników stara się unikać korzystania z takich aplikacji. Więc, jeśli zrobisz zybt trudną rejestrację, z pewnością zdecydują aby odinstalować aplikację raz i na zawsze.

  • First of all, do not tell users to sign up until you have given them solid reasons with the user experience and with things they are looking for in your app. Always have the provision for a guest account or unregistered users.
  • When requesting them to sign up, limit the form fields to a maximum of two or three blank fields besides always allowing them to sign up with their respective social credentials.
  • Always clearly state the additional benefits for signing up and for being registered but never make it mandatory for using your app.

Brak spójności w projekcie

Ten błąd ma straszne znaczenie dla ogólnego doświadczenia użytkownika. Od układu i przycisków do subtelnych elementów, takich jak np. fonty, każdy element projektu aplikacji powinien mieć jednolity wygląd. Istnieje wiele aplikacji, które posiadają różne elementy, które można zmodyfikować dla różnych stron, co powoduje zamieszanie użytkowników. Aby uniknąć tego, pamiętaj aby:

  • Typ elementu używanego do określonej akcji powinien być spójny z tą akcią w całej aplikacji.
  • Używaj tych samych kolorów i elementów, które mają jednolity wygląd w całej aplikacji aby jej ogólny design miał spojny wygląd.
  • Skorzystaj z przewodników stylistycznych aby ogólny projekt spełniał normy.

Nieczytelna typografia

Podstawą współczesnego UI projektowania aplikacji mobilnych jest wizualnie atrakcyjna typografia. Zoptymalizowane pod kątem wyświetlania na urządzeniach mobilnych i atrakcyjne wizualnie fonty pomagają zwiększyć czytelność ogónego projektu na małym ekranie. Dla iOS programistów firma Apple wprowadziła piękny font o nazwie San Francisco, który jest wyrazisty, wyrafinowany i łatwy do odczytania.

  • Przede wszystkim upewnij się, że używane fonty wzmacniają czytelność bez przywrócania uwagi do samych fontów.
  • Nie używaj zbyt wielu różnych fontów w jednej aplikacji i unikaj używania fontów, które mogą odwrócić uwagę.
  • Pamiętaj o odstępach.
  • Upewnij się, że wykorzystane w projekcie fonty są bezpłatne. W przypadku korzystania z fontów komercyjnych skorzystaj z ważnej licencji.

* * *

Istnieją również i inne błędy, o których warto wspomnieć. Nieodpowiedni schemat kolorowy i działania w aplikacji są jednymi z nich. Dostosowanie kontrastu i koloru do niektórych działań jest również bardzo ważne, aby aplikacje mogły zwiększyć zaangażowanie klientów.

* * *

Ten artykuł został przetłumaczony z angielskiego. Oryginał można znaleźć tutaj: 5 Mistakes That iPhone App Developers Should Avoid at All Cost.

* * *

P.S. Nie zapomnij aby sprawdzić nasze motyw WordPress dla studio projektowych.

Jeśli znalazłeś błąd ortograficzny, prosimy o poinformowanie nas o tym, wybierając odpowiedni fragment tekstu i naciskając Ctrl + Enter .

Zgłoś błąd w pisowni

Poniższy tekst zostanie przesłany do naszej redakcji: