Psychologiczne aspekty projektowania stron e-commerce, które pomogą wzmocnić konwersję

Jeśli pracujesz nad stworzeniem witryny e-commerce, konwersja strony jest prawdopodobnie jest jednym z najważniejszych Twoich priorytetów.

Istnieją podstawowe wiadomości i szczegóły, które zachęcają konsumentów do subskrybowania, dokonania zakupu lub podjęcia innych pożądanych działań na stronie. Są oni powiązane z psychologicznymi zasadami konwersji, które warto wykorzystać podczas tworzenia designu przyszłej strony.

Wiadomym jest, że reakcje konsumentów są w niewytłumaczalny sposób powiązane z ich psychologicznym podłożem.

Bez względu na postęp technologiczny, czynniki wyzwalające ludzkie zachowania pozostają takie same. Przy odpowiednim planowaniu możesz użyć psychologii, aby zwiększyć liczbę konwersji i zwiększyć swoje dochody. "Inaczej mówiąc, większość reakcji i działań klientów jest zasilana przez ich podświadomość.

Infografika od firmy marketingowej Pardot.

Dobry web projektant, który rozumie takie interakcje, może wykorzystać to na swoją korzyść. Podczas pracy nad tworzeniem strony, która, jak masz nadzieję, będzie miała wyższy wskaźnik współczynnika konwersji, warto jest aby wziąć pod uwagę kilku koncepcji, które pomogą Ci osiągnąć w osiągnięciu tego celu.


Wpływ symetrii

Ludzki mózg łatwo zwraca uwagę na symetryczne wzory. Poszukujemy równowagi i porządku w wielu naszych interakcjach, w tym i na stronach, które przeglądamy.

Symetrię najlepiej ustalić poprzez uproszczenie. Producenci gier wideo The Sims postanowili wprowadzić tą koncepcję w życie na swojej stronie www. Uprościli układ i wykorzystali bardziej symetryczny szablon dla strony, z jednym CTA-elementem i mniejszą ilością dodatkowych elementów, które odwrócały uwagę odwiedzających. Po przetestowaniu sześciu różnych wariantów i wybraniu prostszego, bardziej uporządkowanego projektu firma odnotowała wzrost konwersji o 128 procent.


Emocjonalny wpływ przeszłych doświadczeń

Wydarzenia, które miały miejsce w przeszłości, nieuchronnie wpłyną na nasze przyszłe zainteresowania, a także nasze obawy. Kiedy wchodzimy w interakcję z nowymi produktami i podejmujemy decyzje dotyczące zakupów, reagujemy pod wpływem tego, czego doświadczyliśmy w przeszłości w przypadku podobnych obiektów i marek.

Zastosowanie tego faktu psychologicznego może być jednak trochę trudne, ponieważ nie ma możliwości poznania każdego potencjalnego klienta. Ale możesz dowiedzieć się więcej dzięki testom użytkowników.


Wpływ czasu ładowania strony

Zasady psychologiczne tutaj to - cierpliwość. Podczas przeglądania strony internetowej, ludzie są bardzo niecierpliwi. Jeśli twoja strona ładuje się dłużej niż trzy sekundy, okolo 40 procent internautów zamknie ją jeszcze do załadowania.

Każda kolejna sekunda zmniejsza współczynniki konwersji o około siedem procent.

Wielu konsumentów jest przekonana, że od razu wie, czego chcą. Podaj im pożądane treści tak szybko, jak to tylko jest możliwe, i nie zmuszaj aby czekać zbyt długo powodu powolnego ładowania strony.


Wpływ wyglądu

Podobnie do tego, w jaki sposób nasz mózg dąży do porządku i prostoty, CTA-elementy przyciągają naszą uwagę do rzeczy, które wyróżniają się spośród innych. Kiedy patrzysz na pole pełne białych owiec, Twoje oko natychmiast zobaczy czarne owce.

CTA-elementy muszą przyciągać wzrok. Muszą wyróżniać się i zachęcać do działania. Wykorzystanie negatywnej przestrzeni wokół CTA-elementów pomoże Ci zwiększyć efekt.

Pomyśl o stronie domowej Google i o tym, jak cała biała przestrzeń wokół logo i formularzu wyszukiwania sprawia, że ​​skupiasz swoją uwagę na nich.

Użytkownicy mogą powiedzieć - przynajmniej wyczują podświadomie - kiedy nie zastanawiasz się nad psychologicznym wpływem projektu strony internetowej. Zachęcanie ludzi do kliknięcia, subskrypcji, dokonania zakupu lub wykonania dowolnego działania zależy w znacznym stopniu od sposobu, w jaki ich umysły postrzegają projekt.

Większy nacisk na ten aspekt marketingu internetowego może mieć ogromny wpływ na sukces strony.

* * *

Ten artykuł został przetłumaczony z angielskiego. Oryginał można znaleźć tutaj: 4 Psychological Web Design Principles to Boost Conversions.



Katarzyna Pawłowska

W branży IT od 8 lat. Fan nowych technologii webowych, web designu oraz rozwiązań użytecznych i funkcjonalnych. W praktyce: marketer, DJ, blogerka. W wolnym czasie wspiera inicjatywy propagujące wiedzę z dziedziny SMM i rozwija swoją miłość do crossfitu.